Overheidscircuit

Sociaal netwerk voor ambtenaren

Meer mogelijkheden met opleidingen binnen gemeente, vooral voor diegene die er niet werkzaam zijn.

Er zijn leuke, interessante opleidingen voor gemeente ambtenaren.
waarom niet voor de gewone burger?

Weergaven: 28

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Ik ben bang dat ik je hier niet helemaal kan volgen. Wat wil je precies voor de burger dan?
Ik heb tijdelijk ( inval ) via uitzendbureau bij een gemeente gewerkt.
Dit is mij zo goed bevallen dat ik op zoek ben gegaan naar opleidingen die aansluiten op gemeentebanen zodat ik bij een gemeente kan solliciteren. Deze opleidingen zijn erg duur, en ik heb begrepen als je binnen een gemeente werkzaam bent dat je dan voordeliger uit bent. Dus wil ik als niet-gemeenteambtenaar hier ook graag van profiteren.
Op die manier.
Ik heb nooit gemerkt dat deze opleidingen goedkoper zijn wanneer je ambtenaar bent. Ik heb er vele gedaan en ze waren inderdaad allemaal vrij kostbaar.
Wat wel een groot voordeel, voor mij als ambtenaar, was dat mijn werkgever altijd betaalde. Of groot en deels betaalde. Op die manier worden de opleidingen bereikbaar.
Ik krijg die opleidingen trouwens alleen maar aangeboden wanneer deze noodzakelijk zijn om mijn functie goed te kunnen uitvoeren.
Wanneer het gaat om opleidingen voor persoonlijke groei, moet je meestal wel een flink deel bijbetalen.

Ik heb overigens gemerkt dat ook mensen via detacheringsbureaus van hun werkgever ook goeie opleidingsmogelijkheden krijgen. Misschien is dat iets voor jou?
Welke opleidingen ben je tegengekomen? Ben kort na mijn afstuderen als jurist door omstandigheden in de WIA terecht gekomen. Bezit derhalve met mijn 35 jaar nog geen noemenswaardige werkervaring. Heb altijd bij de overheid werkzaam willen zijn, maar kom niet tot het vinden van een (stage)plaats. Nu biedt het UWV aan een aanvullende opleiding te vergoeden teneinde mijn kansen te vergroten, maar deze zijn voor een particulier moeilijk te vinden. Bv een opleiding tot medewerker bezwaar en beroep, bijstandsconsulent dan wel een algemene 'inleiding'in het reilen en zeilen bij een
gemeente. Dit om aan te kunnen geven dat het mij 'menens' is (in tegenstelling tot zelfstudie welke niet van eenzelfde waarde wordt geschat). Kortom, zou zeer dankbaar zijn indien iemand mij van informatie hieromtrent wil voorzien.

Met vriendelijke groet,

werkloze mr. Roy Hendriks

RSS

Zoeken

Vacature zoeken

Zoeken

© 2012   Gemaakt door VNUmedia netwerken.

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden